Social Media Marketing.

Adverteren op social media kanalen leidt direct tot het verhogen van verkeer naar je website. Het is mogelijk om zeer specifieke targeting toe te passen, zodat de advertenties aansluiten op de doelgroep. Dit zorgt ervoor dat advertenties relevant zijn. Relevante advertenties verhoogt de kans op een websitebezoek of aankoop.

Tegenwoordig heeft iedereen een smartphone en maakt bijna iedereen dagelijks gebruik van social media. Mensen scrollen zich tot ze een ons wegen. Zowel jong en oud is te bereiken via Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter of LinkedIn.

 
Op social media ligt een enorme hoeveelheid aan kansen voor ondernemers.

 

Adverteren op social media.

Voor iedere onderneming en iedere doelgroep is een geschikt social media kanaal om op te adverteren. Zeer specifieke targeting is mogelijk om de juiste potentiële koper te bereiken.

Facebook

Nog altijd het platform met de meeste gebruikers. Vooral interessant voor doelgroepen van volwassenen en ouderen.

Meer lezen

Instagram

Zeer geschikt om te adverteren met mooie foto’s en video’s. Bereik via Instagram jongeren en jongvolwassenen.

Meer lezen

Snapchat

Hét platform voor bedrijven met een jonge doelgroep tussen 12 en 25 jaar. Snapchat is dagelijks het meestgebruikte platform.

Meer lezen

LinkedIn

Perfect voor ondernemers die zich richten op de B2B-markt of bedrijven die vacatures open hebben staan.

Meer lezen

Altijd de baas over je eigen budget.

Met social media marketing bent je de baas over je eigen budget. Je betaalt pas als iemand op je advertentie klikt. Degene die klikt is dus echt geïnteresseerd is in je product of dienst. Des te groter de kans dat zij daadwerkelijk tot aankoop overgaan. Dat is uiteindelijk het doel: meer winst generen.

Het opzetten en beheren van de campagnes vraagt tijd en kennis van de advertentieplatformen. Deze tijd kan je als ondernemer beter besteden. Daarom help ik lokale ondernemers om winst te behalen via social media marketing. 

Adverteren op Facebook.

Facebook is het meest gebruikte social media platform. Wereldwijd zijn ruim 1,6 miljard mensen verbonden met een MKB. Facebook is een uitstekende keuze voor bedrijven met een brede doelgroep.
Adverteren op Facebook kan met afbeeldingen, video’s, leadformulieren, pagina likes en evenementen. Voor iedere marketingdoelstelling is een geschikte optie. Denk hierbij aan het stimuleren van verkoop, naamsbekendheid genereren of nieuwe leads verkrijgen.

Het is mogelijk om zeer specifieke groepen te benaderen. Doelgroepen kunnen bereikt worden op de diverse segmentaties, zoals: leeftijd, opleidingsniveau, interesses, taal, locatie, levensgebeurtenissen en relatiestatus. Facebook gebruikt slimme algoritmes om de advertenties aan de juiste personen te tonen. Zo leiden de advertenties tot het gewenste resultaat.

Adverteren op Facebook is relatief goedkoop en kan gezien worden als een investering. De advertenties zullen daadwerkelijk klanten en dus geld opleveren. 

Op mijn werk ben ik dagelijks bezig met het beheren van Facebook campagnes in de Facebook Business Manager. Ik ken alle ins en outs van het platform. Deze kennis gebruik ik graag om ondernemers te helpen. Neem contact met mij op en laten we samen een plan opstellen om jouw doelen te behalen.

Adverteren op Instagram. 

Instagram is een zeer geschikt kanaal om te adverteren met mooie afbeeldingen of video’s. Het is ondertussen uitgegroeid tot een volwassen social media platform waar dagelijks 772.000 Nederlanders actief door de tijdlijn scrollen. Instagram wordt vooral gebruikt door de jeugd en jong volwassenen.

Wist je dat gebruikers op Instagram zijn bijna 2,5 keer sneller geneigd om op advertenties te klikken? Het platform Instagram is eigendom van Facebook en heeft daarom ook dezelfde segmentatiemogelijkheden om je doelgroep te targeten. Het is een uitstekend platform om je doelgroep te bereiken via de mobiele telefoon.

Instagram is onderdeel van Facebook en zo ook te beheren via de Facebook Business Manager. Je kunt diverse plaatsingen kiezen van een advertentie, waardoor je zichtbaar bent op Facebook en Instagram. Het voordeel hiervan is dat cross channel A/B-testen uitgevoerd kunnen worden. Zo genereren we interessante data waar de advertenties het best presteren. 

Het is altijd belangrijk om eerst doelen op te stellen en goed na te denken over welke groep je wilt bereiken. Instagram is geschikt voor branding, maar ook voor harde conversie campagnes. 

 

Adverteren op Snapchat.

Snapchat is een perfect platform om te gebruiken als je een jongere doelgroep hebt. Het grootste gedeelte van de Snapchatters valt in de leeftijdscategorie van 15 tot 19 jaar. Nederland heeft bijna 2 miljoen gebruikers, waarvan 960.000 de app dagelijks gebruiken. Dit is dus nog meer dan Instagram!
Het is goed om na te denken of jouw producten of diensten aansluiten op de jonge doelgroep. Als dat zo is, dan biedt Snapchat talloze kansen om te benutten.

In vergelijking met Facebook en Instagram heeft Snapchat minder minder segmentatiemogelijkheden in vergelijking met Facebook en Instagram. Op Snapchat is het mogelijk om te segmenteren op: demografie, interesses en geografie. Daarnaast is het ook mogelijk om op vergelijkbare doelgroepen te targeten.

Advertenties op Snapchat zijn video’s van 10 seconde, waar men naar boven kan swipen om naar je landingspagina te gaan. Als jouw producten of diensten interessant zijn voor de jongere doelgroep tussen de 13 en 25 jaar, dan is Snapchat een geschikt kanaal om op te nemen in de communicatiestrategie.

Adverteren op LinkedIn. 

Ben je actief op de zakelijke markt? Dan is LinkedIn een geschikt social media platform om te gebruiken in als B2B-communicatiestrategie. LinkedIn heeft in Nederland ongeveer 4,4 miljoen actieve gebruikers. 4 van de 5 gebruikers neemt bedrijfsbeslissingen en is daarom een interessant platform om jouw doelgroep te bereiken

Via LinkedIn kun je adverteren met tekstadvertenties, foto’s en video’s en gesponsorde mails. LinkedIn heeft andere segmentatiemogelijkheden dan social media platformen die meer gericht zijn op consumenten. Doordat het een zakelijk platform is, kan er gesegmenteerd worden op: bedrijfstak, bedrijfsgrootte, functie, vaardigheden, aantal jaren ervaring, carrieregegevens en opleidingsniveau. Het kan een zeer interessant platform zijn wanneer u zich richt op de zakelijke markt.