SEO.

SEO staat voor, Search Engine Optimization. In het Nederlands vertaald als zoekmachine optimalisatie. Door SEO kan jouw website hoog komen in Google.

De bots van Google ‘crawlen’ het internet continue. Dit wil zeggen dat Google alle websites bekijkt. Vervolgens bepaalt het algoritme op welke plek de webpagina in de resultaten bij een bepaalde zoekterm komt.

Bovendien vergroot een geoptimaliseerde pagina de kans dat iemand via Google op je website komt. Hierbij zijn drie overkoepelende factoren van belang: content, linkbuilding en website techniek. Deze factoren zijn weer onder te verdelen in een heel veel kleinere factoren. De samenhang bepaalt de uiteindelijke positie van een pagina.

SEO is een langetermijnstrategie en vormt de basis van iedere website.

 

De belangrijkste SEO factoren.

De drie overkoepelende factoren. In totaal zijn er meer dan 200 factoren die de plaats in Google bepalen.

Content

Alle tekst, afbeeldingen, video’s, grafieken en meer. Geef de bezoeker de informatie die zij zoeken.

Lees meer

Linkbuilding

Bouw aan een sterk linkprofiel door andere websites naar jouw site te refereren. Nog steeds een belangrijke factor.

Lees meer

Techniek

De technische optimalisatie van je website, zodat deze goed gevonden kan worden door de zoekmachines.

Lees meer

Profiteer van de geweldige voordelen.

Een goed geoptimaliseerde website is op de lange termijn een enorm sterke basis voor je business. Een hoge positie in Google levert enorm veel verkeer op. Bovendien zijn bezoekers die binnen komen via SEO sneller geneigd om een aankoop te doen. Deze bezoekers zijn specifiek op zoek naar jouw product of dienst. Weten hoe jouw website ervoor staat? Ik doe graag een SEO-check voor je.

Content.

Content is één van de belangrijkste factor op het gebied van SEO. Content is een breed begrip. Het gaat namelijk niet allen om tekstuele content. Deze content kun je toevoegen aan je website om hoger te scoren:

  • Foto’s
  • Video’s
  • Lijstjes (beste keuze of top 10)
  • Infographics
  • Tabellen
  • Onderzoeksresultaten
  • Artikelen
  • Tutorials

De content moet kwalitatief zijn, zodat het relevant is voor de bezoeker. Google hecht veel waarde aan het helpen van de klanten. Google wilt de vraag of zoekterm zo goed mogelijk beantwoorden. De algoritmes van Google zijn enorm slim.

Zodra je content gaat (her)schrijven is het goed je te verplaatsen in de klant en onderzoek te doen naar zoekwoorden. Gebruik een schrijfstijl die aansluit op je doelgroep. Daarbij is het goed om te schrijven in korte zinnen en alinea’s. Deze zijn eenvoudiger te lezen dan lange en complexe teksten. Je kan content ook laten schrijven door copywriters. Die mensen zijn gespecialiseerd in het schrijven van content.

Een goede analyse van de prestaties van content, zorgt ervoor dat je punten bloot legt waar verbetering mogelijk is. Samen kijken naar wat er beter kan op jouw website. Door een SEO nulmeting kan ik je helpen en adviseren over een verbetering van de content. 

 

Linkbuilding. 

Links zijn een belangrijke factor voor het bepalen van de posities in Google. Een link is een vermelding van de ene website naar de andere. Hoe meer links naar een website gaan hoe beter. Zorg er wel voor dat de linkjes kwaliteit hebben. Een link van een autoritaire website is veel meer waard dan een link van een startpagina. Links zijn eigenlijk aanbevelingen van de ene naar de andere website.

Linkbuilding is een proces wat niet in één dag gerealiseerd is. In de loop van tijd moet een linkbuilding profiel opgezet en uitgebreid worden. Rome is ten slotte ook niet in één dag gebouwd. Dit vergt geduld en doorzettingsvermogen. Zoek daarom eerst naar links die voor de hand liggen en eenvoudiger te krijgen zijn. Denk aan websites van partners, brancheverenigingen, geografische websites over een stad of regio en websites met hetzelfde onderwerp.

Een gratis tip die ik je meegeef: als je ziet dat een journalist of blogger iets over je schrijft, vraag dan altijd of hij naar je wil linken. Het gaat tenslotte over jouw organisatie.

Technische SEO.

Websitetechniek is het laatste belangrijke onderdeel voor SEO. Het zorgt ervoor dat de website goed in elkaar zit. De techniek zorgt ervoor dat de robots van Google je website goed kunnen bekijken en beoordelen. Er zijn talloze factoren die de techniek van de website bepalen. Bijvoorbeeld de HTTPS (SSL-certificaat), mobile first index, de laadsnelheid van de pagina, een XML-sitemap, de robot.txt en de meta-title en meta-description. Dit zijn een hoop ingewikkelde termen. Om deze technieken toe te passen op de website is verstand van zaken nodig om alle instellingen goed te zetten.

Technische SEO is het meest complexe deel en vergt diepgaande kennis over websites. Daarom is het verstandig om dit deel uit te besteden aan iemand met verstand van zaken. Dit scheelt je veel tijd en moeite.

Jouw website hoger in Google. 

-Persoonlijk vind ik SEO één van de mooiste onderdelen van mijn vak als online marketeer. SEO helpt mij begrijpen hoe een website in elkaar hoort te zitten om op een natuurlijke (organische) manierhoog te komen in Google. De pagina wordt dan vertoond als iemand iets specifieks zoekt wat jij aanbied. Mijn kennis van SEO deel ik graag met jou. Ik haal veel plezier uit het zoeken naar mogelijke optimalisatie, wat vervolgens terug te zien is in de rankings. Resultaat staat bij mij altijd voorop. 

Daarom help ik jou graag door een meting te doen van je huidige SEO-performance. Na een meting kan ik je advies geven en een planning maken welke onderdelen geoptimaliseerd kunnen worden. De actiepunten die voorkomen uit de meting zijn specifiek en meetbaar, zodat jij weet wat je kunt verwachten.

Omdat het om jouw website gaat, vind ik het belangrijk om uit te leggen wat ik precies doe. Zo steek jij er ook iets van op. Via een rapportage kun je inzien welke resultaten de SEO-optimalisatie heeft opgeleverd voor jou.

SEO is een proces wat blijvende optimalisatie vereist, om er zo voor te zorgen dat je ook hoog in Google blijft. Bovendien verhoogt een geoptimaliseerde website de kwaliteit van landingspages, waardoor het een positief effect heeft op je Google Ads campagnes. Op deze manier kunnen wij samenwerken en ervoor zorgen dat je meer uit je website haalt.