Google Display.

Display advertenties zijn banners of video’s van je product op relevante websites. Deze advertenties worden geplaatst op websites die aangesloten zijn bij Google Display Network (GDN). Hier zijn miljoenen website bij aangesloten. Doordat je specifiek kunt targeten, worden de advertenties geplaatst op websites waar jouw doelgroep surft. Daarom zijn display ads enorm specifiek en effectief. De advertenties worden getoond op alle devices: smartphones, tablets, websites en zelfs in apps. Daardoor ben je altijd zichtbaar en kun je een beter beeld schetsen van jouw product of dienst en merk.

Wordt vertoond op websites waar jouw doelgroep surft.

 

Krachtige marketing voor ieder bedrijf.

Beelden zeggen meer dan 1.000 woorden. Via Google Display kun jij je merk tot ware uiting laten komen. Google Display kan nuttig zijn door de hele funnel.

Banners

 Banners bevatten afbeeldingen van je bedrijf, product of actie. Het is mogelijk om meerdere afbeeldingen toe te voegen en Google de beste te laten kiezen. Banners worden in verschillende maten gebruikt, zodat ze op veel plekken inzetbaar zijn.

Video's

Je video’sgeven een betere impressie van jouw bedrijf. Je kunt meerder producten of diensten laten zien aan de doelgroep. Deze videoadvertenties worden op websites en YouTube geplaatst voor een video start.

Remarketing

Een krachtige targeting waarbij je mensen kunt benaderen die je website hebben bezocht. Met remarketing kun je ze over de streep halen om een aankoop te doen. Zo zorg je voor terugkomend verkeer.

Zichtbaar zijn op het wereldwijde web via Google Display.

VIa het Google Display Netwerk kun je meer dan 90% van alle internetgebruikers bereiken. Je kunt zeer specifiek targeten op levensstijl, levensfase en locatie. Zoals: ‘sportieve mensen’, ‘interesse voor varen en boten’, ‘jonge ouders’, ‘gepensioeneerden’ of ‘wonend in de randstad’. Meerdere groepen zijn te combineren. Daardoor kun jij zeer relevante advertenties tonen aan je doelgroep.

Waarom Google Display inzetten?

Adverteren via Google Display is een uitstekende manier om jouw producten en diensten visueel te laten zien. Naast social media en Google Ads is het een goede manier om nieuwe mensen uit je doelgroep of eerdere bezoekers te bereiken. Bij display advertising wordt gebruik gemaakt targeting op keyword targeting, titels, interessegebieden, zoekgedrag, geografie en type device.

Google Display is een uitstekend kanaal om op korte termijn in te zetten naast SEO en Google Ads. In een korte periode kun je snel opvallen met je nieuwe product, dienst of aanbieding. De uitspraak ‘Beelden zeggen meer dan 1.000 woorden’ is van toepassing op display advertenties. Het is een zeer krachtige manier om mensen te overtuigen en te inspireren met je aanbod.

De kracht van remarketing

Als gebruiker van een smartphone heb je het vast wel eens gemerkt. Toen je op zoek was naar een nieuw paar schoenen, zag je daarna overal banners en advertenties van schoenen. Herkenbaar? Dat is remarketing. Remarketing is essentieel om meer verkopen te genereren via je online kanalen.

De prospects die worden getarget door remarketing, zitten diep in de funnel. Ze hebben een grote kans dat zij iets kopen. Het zijn mensen die interesse in je product of dienst hebben of zelfs jouw website al bezocht hebben Deze mensen kunnen al een aankoop gedaan hebben, maar hadden ook je website kunnen verlaten zonder aankoop. Met remarketing kun je deze mensen benaderen om alsnog een aankoop te doen of een vervolg aankoop te doen.

Remarketing is van essentieel belang om de bezoekers over de streep te trekken. Remarketing is niet iets wat bij een specifiek kanaal hoort. Dit kan zowel via display advertenties, zoekadvertenties en ook social media.

Zo help ik jou met het opzetten en managen van display advertising.

Eerst spreken we af om de campagnedoelen scherp te zetten. Dit te vertalen naar een werkbaar mediaplan. We bepalen de algemene instelling van de campagne, zoals het budget, de doelkosten per verkoop en de looptijd.

Voor het media plan laten we banners, video’s en afbeeldingen maken op de juiste formaten. In mijn netwerk heb ik professionele grafische designers zitten die de reclame uitingen kunnen aanleveren. Deze zal ik vervolgens inplannen en in de loop van tijd blijven optimaliseren.

Via wekelijkse of tweewekelijkse rapportage communiceer ik de cijfers van de display campagne en overleggen we de te nemen stappen.