Google Ads.

Bovenaan de zoekresulaten in zoekmachines staan altijd advertenties. Adverteren via Google is een uitstekende oplossing voor verschillende marketingdoelen.

Op basis van uw marketingdoelen kan ik u helpen met het adverteren via Google. Denk aan doelen zoals: naamsbekendheid vergroten, meer bezoekers naar de website, conversie optimaliseren, een hogere ROI en remarketing.

Google Ads zorgt zorgt voor snelle resultaten.

 

De mogelijkheden van Google Ads.

Adverteren via Google kan op verschillende manieren. Zo is het mogelijk om te adverteren in het zoeknetwerk, dat zijn advertenties als iemand een zoekterm invult op Google. Ook kan er geadverteerd worden via het Google Display Netwerk en via Google Shopping.

Google Search

Google Search Ads zijn tesktadvertenties boven de organische zoekresultaten. Deze worden als eerst gezien. Je betaalt pas als iemand op je advertentie klikt. Het is een manier om snel en veel verkeer naar jouw website te krijgen. Dit vraagt om een strategie waar ik je mee kan helpen.

Lees meer

Google Display

Bereik het wijde internet door te adverteren via Google Display. Je stelt banner advertenties in die op diverse websites komen te staan. Door targeting wordt jouw product/dienst op relevante websites waar potentiële klanten surfen.

Lees meer

Google Shopping

Verkoop je fysieke producten op je webshop? Via Google Shopping kun je op basis van een feed in de zoekresultaten komen. Potentiële klanten zien jouw product dan direct in Google en kunnen het meteen aanschaffen. 

Lees meer

Profiteer van de geweldige voordelen.

Adverteren op Google kan binnen no-time extra verkeer opleveren. De implementatietijd van Google Ads is vele malen sneller dan hetzelfde te bereiken met SEO. 

Het grote voordeel van adverteren op Google is dat de kosten relatief laag zijn in vergelijking met traditionele media. Tevens kunnen zeer specifieke doelgroepen benaderd worden. Dit zorgt voor een hoog rendement doordat je zeer relevante advertenties toont aan potentiële klanten.

Zoekmachine adverteren.

Adverteren via Google is het inkopen van advertentieruimte aan de bovenkant en onderkant van de pagina. De advertenties staan boven de organische zoekresultaten, waardoor hier sneller op geklikt wordt. 

Naast Google kun je ook op Bing adverteren. Google Search Ads zijn in mijn ogen belangrijker dan Bing ads, omdat het in Nederland veel meer gebruikt wordt. Ruim 95% gebruikt Google en Bing heeft een aandeel van 5%. Dat wil niet zeggen dat je niks met Bing moet doen. Ieder verkeer is mooi meegenomen en de kosten op Bing zijn veel lager dan in Google. Tevens is het heel eenvoudig om je Google Ads campagnes over te zetten naar Bing. 

Met Google Search Ads betaal je per klik op je advertentie. Het grote voordeel van adverteren op Google is dat de kosten relatief laag zijn in vergelijking met traditionele media. De kosten zijn altijd in eigen beheer en je kunt precies meten wat het oplevert. 

Waarom search ads belangrijk zijn.

Google Search Ads zijn kunnen leiden tot een snelle verhoging van het verkeer. Waar het bij SEO een aantal maanden kan duren voor je resultaat boekt, is het bij SEA een stuk sneller. 

Overigens kunnen deze twee goed naast elkaar lopen. Een goed geoptimaliseerde website en content zal ook zorgen voor een verhoging van de SEA resultaten. De data die wordt gewonnen met advertenties kunnen weer belangrijke input leveren voor verdere optimalisatie van de website.

Tevens kunnen zeer specifieke doelgroepen benaderd worden. Dit zorgt voor een hoog rendement doordat  zeer relevante advertenties toont worden aan potentiële klanten.

Google Ads is eigenlijk een niet te ontbreken kanaal voor je online marketingstrategie. Wil je weten hoe je hier mee kunt beginnen of hoe je het maximale uit je huidige campagnes kunt halen? Neem dan vrijblijvend contact met mij op.

Google Shopping.

Waarschijnlijk heb je wel eens producten voorbij zien komen op Google Shopping. Zodra iemand een bepaald product zoekt, laat Google direct producten zien van aanbieders. Google vertoont deze producten op basis van een product feed. Op Google Shopping wordt betaald met CPC (Cost-per-Click), die zelf in te stellen is. De advertentie via Google shopping kan direct leiden tot een verkoop van jouw product.

Om Google Shopping te gebruiken heb je een product feed nodig met foto’s, productinformatie en prijzen.

De voordelen van Google Shopping zijn dat het aankoopproces verkort kan worden en uw producten direct getoond worden in de zoekresultaten. Omzet verhogen door te adverteren via Google Shopping? Aarzel dan niet om contact met mij op te nemen en de mogelijkheden te bespreken.

Google Shopping voorbeeld